آخرین اخبار
کد مطلب: 73072
فرمانده کل سپاه:از تهديد نظامي عبور کرده ايم
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1838

به گزارش سلام لردگان به نقل از فارس، سردار سرلشکر محمد علي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در نشست بسيج اساتيد دانشگاه‌هاي سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، با بيان اينکه هر تذکر مهمي که توسط مقام معظم رهبري به بخش‌هاي مختلف کشور و مسئولين داده مي‌شود، حجت است،‌ گفت: پس از اين حجت‌ها، وظيفه ما خطيرتر مي‌شود.وي به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با اساتيد دانشگاه در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: يکي از مشکلات کشور ما که نگراني مقام معظم رهبري نيز هست، تبديل ايده به طرح اجرايي است و بايد اقدامات جدي براي عملياتي شدن ايده ها صورت بگيرد.فرمانده کل سپاه با اشاره به اينکه بايد از شعار دادن کاسته و به اقدامات عملي بپردازيم، به تبيين فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص وظيفه حوزه و دانشگاه در موقعيت کنوني جهان پرداخت و اظهار داشت: اينکه جمهوري اسلامي دچار زايش فکري است و غرب اين توانايي را ندارد، هويداست ولي دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي ما چه وظيفه‌اي در اين باره دارند؟ ما بايد تلاش کنيم که در اين تحولات نقش داشته باشيم و بتوانيم خواسته‌هاي خود را متناسب با توان‌مان عملياتي کنيم که اين مسئوليت بسيار سنگين است.
وي با بيان اينکه ما امروز از تهديدات دفاعي‌، امنيتي و نظامي عبور کرده‌ايم، تصريح کرد: بايد بدانيم که در چه شرايطي قرار داريم و موضوعات مهم براي نظام اسلامي را متوجه باشيم. اينکه جنگ اقتصادي، فرهنگي و يا جنگ سياسي براي ما مهم است، به جنگ نرم بر مي‌گردد و اينکه ما در اين شرايط چه مشکلي داريم.
جعفري با اشاره به اينکه يکي از مشکلات جنگ نرم، عدم احساس و لمس آن است، گفت: در جنگ نظامي که اوايل انقلاب تحميل شد به جهت احساس همگاني، افراد در جبهه‌ها حضور پيدا کردند و در کمتر از يک سال کساني که حتي علوم نظامي را نمي‌دانستند صاحب نظر شدند و در کمتر از دو سال خرمشهر را آزاد کردند و چند سال هم براي انتقام گيري از دشمن و تامين امنيت پايدار مرزها جنگيدند.
وي يکي از بزرگترين دستاوردهاي جنگ را جمع بندي استکبار از عدم مقابله از طريق زور و جنگ با ايران دانست و گفت: هر روز که مي‌گذرد دشمن بيشتر به اين نتيجه مي‌رسد که نمي‌تواند اراده‌اش را به ايران تحميل کند. البته تهديد نظامي مي‌کنند و آن هم براي اين است که به اهداف و مقاصد ديگرشان برسند. اما جرات اينکه بخواهند تهديداتشان را عملياتي کنند، ندارند و حتي اين اواخر از بيان ‌آن هم پرهيز مي‌کنند.
فرمانده کل سپاه با بيان اينکه اين قدرت به جهت لمس تهديد و احساس تکليف نيروهاي توانمند صورت گرفت، اظهار داشت: در جنگ نرم نيروهاي دانشگاهي و حوزوي و همچنين صاحبان فکر و انديشه وظيفه دارند و بايد با حالت جنگي به موضوع نگاه کنند و در اين عرصه قلم بزنند.
سردار جعفري يکي از تفاوت‌هاي اصلي جنگ نرم و جنگ سخت را تفاوت دستوري اين دو جنگ دانست و افزود: در جنگ سخت همه دستورات مشخص است و از بالا به يگان‌ها ابلاغ مي‌شود ولي در جنگ نرم هر عنصر رزمنده يا فرمانده با حسي که نسبت به تهديد مي‌گيرد با توانمندي خودش بايد اقدامات لازم را انجام دهد. ما به جهت اينکه به روند قبلي عادت داريم و در سيستم چارچوب مند عمل کرده‌ايم با اين آفت مواجه هستيم.
وي خاطرنشان کرد: در عرصه نبرد جنگ نرم بايد اتکاي زيادي به توانمندي فردي داشته باشيم بخصوص اينکه اساتيد دانشگاه‌ها، فرماندهان جنگ نرمند و بايد مطالبات رهبري را عملياتي کنند و بر اساس توانمندي خويش عمل کنند.
فرمانده کل سپاه پاسداران يکي از آفت‌هاي کنوني کشور را عدم پياده سازي فرمايشات مقام معظم رهبري دانست و گفت: ‌اين مشکل در همه بخش‌هاي کشور وجود دارد. اگر بخواهيم ايده‌ها را عملياتي کنيم بايد بسيار تلاش کنيم ما بايد به موانع و مشکلات نگاه جدي داشته باشيم و بتوانيم اقدامات در خوري صورت دهيم.
جعفري با بيان اينکه فاصله ما با آنچه که بايد مي‌بوديم بسيار زياد است و بايد اين فاصله با تحمل فشارها و مجاهدت افراد کم شود،‌ گفت: اين وظيفه بسيج است که در جبهه‌ها، ‌ادارات و همه صحنه‌ها خصوصا دانشگاه‌ها اين مجاهدت‌ها را صورت دهد.
وي به پيشرفت‌هاي کشور اشاره کرد و گفت: مطالبات رهبري بيشتر درباره شتاب حرکت است. انقلاب ما شتاب خوبي پيدا کرده ولي اين شتاب از منظر سکاندار انقلاب قابل قبول نيست.
سردار جعفري در ادامه به شرايط خاص کشورمان به لحاظ پيشرفت‌هاي علمي و فناورانه و برد دين در اين مقطع اشاره کرد و اظهار داشت: در هيچ مقطع زماني ما نمي‌توانستيم مانند شرايط کنوني پاسخگوي نياز شديد بشر به قوانين اسلامي و آموزه‌هاي ديني باشيم. اما فرصتي که انقلاب براي ياري دين خدا در اختيار ما قرار داده، بي‌نظير است. شايد بشود اين فرصت را با ياري امام حسين (ع) در واقعه عاشورا به لحاظ محتوايي قياس کرد.
وي ادامه داد: شايد در نوع ياري تفاوت وجود داشته باشد اما نفس عمل همان است. امروز شرايطي براي اسلام و انقلاب و توسعه اين دو به دست آمده که استثنايي است و ما نمي‌توانيم در اين باره حرکت معمولي و عادي داشته باشيم. بنابراين بايد خودمان را براي تحقق اين امر مجاب کنيم.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اينکه جنگ نرم، جنگ بين اسلام و کفر است، تصريح کرد: در اين جنگ سلاح ما قلم، زبان و انتقال آن به ديگران است. بنابراين بايد اولا تلاش کنيم حق را خوب بفهميم و بعد با تحمل سختي‌ها آن را به ديگران انتقال دهيم.
وي با اشاره به اينکه ما شعار طرفداري از انقلاب را مي‌دهيم و معتقديم بسيج پرچمدار دفاع از انقلاب است، گفت: اگر بخواهيم وظيفه اصلي امروز خود را بدانيم، بهترين تعبير مرحله بندي مقام معظم رهبري است که فرمودند ما در مرحله سوم از پنج مرحله اصلي هستيم.
جعفري با بيان اينکه مرحله اول پيروزي انقلاب، مرحله دوم استقرار نظام جمهوري اسلامي و مرحله سوم اسلامي شدن مجموعه دستگاه‌ها، مرحله چهارم اسلامي شدن جامعه و مرحله پنجم جامعه جهاني اسلام که سخت‌ترين مرحله است، اظهار داشت: نقش اساسي فرماندهان جنگ نرم در ساختن انسان‌ها براي اداره جامعه اسلامي در اين شرايط بسيار مهم است. ما بايد اقداماتي غير از اين انجام دهيم چون متاسفانه در اواسط انقلاب اسلامي اقداماتي انجام شده که با جهت‌گيري‌هاي انقلابي هماهنگ نبوده و در همه دستگاه‌ها نيز اين موضوع وجود داشته حتي آدرس‌هاي غلط به نيروهاي نظامي، اطلاعاتي و حتي بخش‌هايي از نيروهاي بسيج آمده است.
وي با بيان اينکه بايد به نگاه تحولي و نقشي که در هر مقطع انقلاب اسلامي بايد ايفا کنيم، توجه داشته باشيم، گفت: حفظ روحيه انقلابي و ايفاي نقش آن براي انقلاب ساده نيست و اين ويژگي است که هر بسيجي در هر مقامي که داشته باشد، در آن پيشتازي خواهد کرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس